Back to home
in Jedzenie, Kategorie, Rodzicielstwo

Śniadanie doskonałe

  • 22 października 2019
  • By Patrycja
  • 0 Comments
Śniadanie doskonałe

Mówią że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia

Jeśli faktycznie tak jest, to zdradzę wam mój sposób na śniadanie doskonałe. Już od dłuższego czasu mała Di po przebudzeniu domaga się tylko jednej rzeczy – kaszki. Od razu muszę wyjaśnić, że kaszka to dla niej wszystko, co jest papką w miseczce. Od czasu rozszerzenia diety przeszliśmy przez różne kombinacje, co rusz znajdywałam jakieś nowe pomysły na podanie czegoś dobrego i wartościowego na śniadanie.

Szerokim łukiem omijałam półki z kaszkami instant typu Bobovita. Nadal nie mogę zrozumieć jak można produkować takie rzeczy i twierdzić, że są dobre dla dzieci. Na pewno zdrowiej i lepiej jest ugotować choćby mannę, dodać do niej owoce, domowy dżem lub odrobinę miodu i będzie pysznie. Na szczęście na rynku jest też spory wybór kaszek eko o bardzo ciekawych składach. Choćby produkty HELPA. Bardzo łatwo się je przyrządza, smakują wyśmienicie i można je urozmaicać owocowymi dodatkami. Jak dla mnie doskonały wybór, z jednym małym minusem – cena nie zachęca do częstego kupowania, nie mówiąc o tym, że nie łatwo kupić ją w sklepie, więc dochodzą jeszcze koszty przesyłki. Opakowanie nie jest duże i przy codziennym spożywaniu szybko się kończy. Dlatego szukałam tańszych alternatyw.

Śniadanie doskonałe od Jamie’go Oliver’a

Mam na półce kilka książek kucharskich, do których czasem zaglądam, jak najdzie mnie ochota na coś nowego i pewnego razu trafiłam na ten przepis:

Zdrowe śniadanie

Od razu postanowiłam przygotować porcję takiej granoli i spróbować, czy mała Di da się przekonać do takiego śniadania. Przepis daje nieograniczone możliwości modyfikacji i zaraz po zrobieniu pierwszej porcji wiedziałam, że zagości u nas na dobre.

Przygotowanie

Idealne śniadanie

Przygotowanie mieszanki jest banalnie proste, a bogactwo składników nieporównywalne. Można tam dać co się chce, lubi lub ma aktualnie pod ręką. U mnie wygląda to tak:

  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka płatków jaglanych (lub każdych innych płatków)
  • po 1 garści orzechów laskowych, migdałów, słonecznika
  • siemię lniane
  • nasiona chia

+ wszystkie inne orzechy i nasionka jakie lubimy lub mamy pod ręką

Śniadanie idealne

Pieczemy w piekarniku przez 15 min. Studzimy i dodajemy po jednej garści suszonych fig, daktyli, rodzynek, moreli, żurawiny, kokosa (tu znów zupełna dowolność) i wszystko miksujemy. Ja to robię w malakserze. Wsypujemy do słoika lub jakiegoś pojemnika i co rano gotujemy jak każdą inną kaszkę. Ja dodaję do tego zmiażdżonego banana i łyżkę dżemu lub jakieś świeże owoce i już. Mniam mniam.

Z takiego proszku można też upiec ciasteczka owsiane, placki lub dodać do naleśników. Po prostu czysta magia. Same naturalne składniki, mega odżywcze i zdrowe, bez sztucznych dodatków i słodzików. Poza tym cena jest nieporównywalna do wszelkich kaszek dostępnych na rynku. Zrobienie zapasu orzechów i bakali może się wydawać kosztowne, ale to tylko mała inwestycja na początek. Mogłabym tak jeszcze długo, ale najlepiej wypróbujcie sami. Doskonałe śniadanie dla całej rodziny.

Wersja kryzysowa

Ponadto, ostatnio odkryłam mega szybką kryzysową wersję – wystarczy kupić dobrej jakości musli z ulubionymi dodatkami (na przykład Bio musli z Lidla), podpiec i zmiksować. Prościej już się nie da!

Polecam!

By Patrycja, 22 października 2019

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Niezbyt poukładana, ciągle walcząca, szukająca, sprawdzająca i lekko na opak. Mama małej Di, która zweryfikowała w moim życiu wszystko. Nie tylko pojęcie o macierzyństwie (którego nie miałam), nie tylko wartości (które wciąż pozostają raczej takie same), ale cały światopogląd (który całym sercem pragnę jej przekazać).
Najnowesze posty
Instagram
Facebook
Follow Us
Archiwum
Instagram API currently not available.